Sprzęt rehabilitacyjny – co trzeba wiedzieć?

Sprzęt rehabilitacyjny kupowany na własny użytek może być dofinansowany. Konieczne jest jednak posiadanie odpowiednich dokumentów. Przede wszystkim należy mieć zlecenie, które zostało wystawione przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego o określonej specjalizacji. Zlecenie to należy potwierdzić w najbliższym oddziale NFZ (ewentualnie w punkcie ewidencyjnym).

Zlecenie może zawierać różne sprzęty, np. pieluchomajtki, cewniki, worki, zestawy infuzyjne do osobistych pomp insulinowych, sprzęt stomijny itd.

Co ważne, lekarz jest w stanie wystawić zlecenie na maksymalnie trzy miesiące. Te osoby, które zostaną uprawnione do zaopatrzenia comiesięcznego w sprzęt rehabilitacyjny dostają Kartę zaopatrzenia comiesięcznego. Taka karta jest ważna przez jeden rok.

Gdzie można zrealizować zlecenie? Lista wszystkich miejsc, które umożliwiają wykonanie zlecenia, znajduje się na stronach internetowych oraz w siedzibach oddziałów wojewódzkich Funduszu. W Karcie, którą otrzymał pacjent, zostanie rozpisane, co dostał i kiedy. Należy pamiętać o tym, że zlecenie na konkretny miesiąc jest ważne do 30 dnia tego miesiąca.

Warto skorzystać z dofinansowania, ponieważ może ono stanowić dużą pomoc w domowym budżecie. Zlecenia realizowane są na bieżąco, w związku z czym istnieje pewność, co do otrzymania potrzebnych sprzętów rehabilitacyjnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *